“Akıllı” farklı anlamlarla karşımıza çıkabilen bir sözcük. Elbette akıllı ürünlerle hayatımız eskisinden çok daha kolay, ancak başka bir açıdan bakınca da birçok kişisel verimiz büyük şirketlerin elinde… Peki internete bağlanan akıllı araçlarımızın verileri?
Teknoloji ve otomotiv endüstrilerinin birleşmesi kullanıcılara mobil dünyada büyük hareketlilik sağladı.
Nelere sebep olabileceğini bilmesek de ,mobil cihazlarımız arabalarımızda bağlı kalmaya devam edecek. Çoğunluğu eğlence ve iletişim amaçlı kurulan bu bağlantılar aslında, müşterilerin arabayla olan tecrübelerini iyileştirme amaçlı kullanılıyor.
Ocak ayında ABD de yapılan ankette; mobil cihazları ile otomobillerine bağlanan sürücülerin sadece yüzde 38’i otomobillerinin kendileri hakkında kişisel olarak tanımlanabilecek bilgileri saklayabileceğini biliyordu; daha vahim olanı ise bu kişilerin yüzde 48’i araçlarının herhangi bir veriyi toplayabildiğinden bile habersizdi.
Otonomo CEO’su Ben Volkow, 2020 yılına kadar bağlı araçlardan veri toplama ve satma işleminin, OEM’ ler için yılda milyarlarca dolarlık yeni bir gelir akışına kaynak olacağını söyledi.
‘’Araba şirketleri, verileri bir araya getirecekler – bu veriler yakıt paketi, kilometre sayacı okumasını, yakıt seviyesini, yağ seviyesini, mevcut lastik basınçlarını ve pil şarjını içerebilir. Örneğin akaryakıt şirketleri, yakıttan daha fazlasını sunmak istiyor. Akaryakıt istasyonları anonimleştirilmiş verilerle de ilgileniyor- neden bazı insanlar duruyorlar, mevcut olanları veya belirli bir markayı alıyorlar mı, yeni istasyonlar kurmak için yerler mi var? Dahası, otomobil satmaktan farklı olarak, veri satmak, yüzde 80-90 kâr arasında çok yüksek bir marj sağlıyor. Yatırımın büyük bir bölümü zaten tamamlanmış durumda” dedi.
Bağlı araçların büyümesiyle ilgili en büyük endişeler iki konu başlığında yer alıyor: gizlilik ve siber güvenlik.
Birincisi, müşterilerin bağlı arabalarla birlikte gelen gizlilik ve güvenlik politikalarını bilmesi gerekir. Veri ile ilgili olarak, hangi bilgilerin toplandığı ve toplanmadığı ve kime satıldığı çok net olmalıdır. Bu durum şeffaf olmalı ve ne zaman isterse sürücü, bu ayarları değiştirebilmelidir.
Dahası mobil cihazları ile araçlarına bağlanan sürücülerin, bir çeşit kablolu gizlilik anahtarı da kullanmaları gerekebilir.
Sonuçta, mobil cihazlarımızın araçlarımıza bağlanması ile ilgili gizlilik endişeleri çoğunlukla hepimizin, her yerde dolaştığı cep telefonlarıyla eşdeğerdir. Ancak telefonumu uçak moduna almam önemsizdir-arabam için aynı olmalı.
Siber güvenlik dünyasında son dönemin en dikkat çekici olaylarından biri, yüz binlerce web sitesini etkileyen…
İşe girişte her çalışandan istenilen bazı belgeler söz konusudur. Bu belgeler firmalara, işçinin özelliğine ve…
İş hayatında iletişimin önemli bir bölümü e-posta, anlık mesajlaşma uygulamaları ve sosyal medya üzerinden yapılıyor.…
16.07.2024 tarihli ve 2024/04 sayılı İŞKUR Genelgesi ile 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun ek 2.…
Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) kapsamında, her belgenin bir son kullanma tarihi olduğunu biliyor muydunuz?…
OSGB’ler ile işyerleri arasında veya bireysel olarak yapılan iş sağlığı ve güvenliği (İSG) profesyoneli sözleşmelerinin…