İstirahat raporları; sigortalının hastalanması, kazaya maruz kalması ve olası bir sağlık sorunu nedeni ile şirket doktoru, aile hekimi veya hastane hekimleri tarafından yazılan iş görmezlik raporlarıdır. Öngörülmüş olan rapor sürelerine ilişkin yasal bildirimin raporu veren kurum tarafından SGK E-Vizite rapor girişi sistemine işlenmesi gerekmektedir. İş yeri hekimi ya da özel hastane gibi kısa süreli olmak koşulu ile SGK’dan bağımsız yazılan iş göremezlik raporlarının çalışmadığına dair SGK e-vizite giriş sistemine manuel olarak girişinin yapılması gerekmektedir. Sigortalıların istirahat sürelerinde çalışmadıklarına ilişkin bildirimlerin, en geç istirahat süresinin bittiği tarihi içine alan ayın MPHB (Muhtasar Prim Hizmet Beyannamesi) verilme süresine kadar onaylanması gerekmektedir. İstirahat raporu alan sigortalıların rapor süresince çalıştırılması ve çalıştığına dair bildirimin SGK kurumuna bildirilmemesi halinde, brüt asgari ücretin yarısı 1.788,75 TL tutarında idari para cezası kesilmektedir. İstirahat raporu alan sigortalıların istirahat raporunun süresi dışında onaylanması hâlinde ise sigortalı başına brüt asgari ücretin 1/10’u oranında idari para cezası kesilmektedir.
İş kazası raporlarının geçerli olabilmesi için;
5510 Sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu” ile 6331 Sayılı “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu”na göre iş kazasını bildirim süresi kazanın meydana geldiği günü takip eden 3 iş günü içinde “İş Kazası Meslek Hastalığı E-Bildirim Sistemi” üzerinden elektronik ortamda SGK’ya bildirilmesi gerekmektedir. Sigortalıların, işverenin kontrolü dışındaki yerlerde iş kazası geçirmeleri halinde ise, iş kazası ile ilgili bilgi almasına engel olacak durumlarda, iş kazasının öğrenildiği tarihten itibaren bildirim süresi 3 iş günüdür. İş kazası bildirimlerinin yasal süresinde yapılmaması halinde uygulanacak idari para cezaları, iş yerinin tehlike sınıfı ve çalışan sayısında göre değişmektedir ve aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Özetle iş görmezlik ve iş kazası raporlarının belirtilen süreler içerisinde kuruma bildiriminin yapılarak onaylanması, işveren üzerindeki yasal yükümlülüğü kaldırmaktadır. Bunun yanında sigortalılara istirahatli oldukları sürede gelir kaybını önlemek amacıyla ödenen rapor ücretlerini zamanında almalarını sağlayacaktır.
Zamanında gerçekleştiremediğiniz bildirimler sebebiyle para cezaları ile karşılaşmamak ve resmî kurumların gözünde itibar kaybı yaşamamak adına Süper Portal Dost Modülünü kullanmanızı tavsiye ederiz. Dijital dönüşümün giderek önem kazandığı iş hayatımızda; tüm iş yerleriniz için ayrı ayrı yürüttüğünüz, büyük zaman ayırarak tek tek uğraştığınız iş akışınızı yönetmek artık çok kolay. Gerekli olan çözümleri DOST’unuz sizin için tek merkezden ve tam otomasyon ile gerçekleştirmeye hazır!
Dijital Otomasyon Sistem Teknolojileri
İş yeri işlemlerinizin tek noktadan robotik otomasyonlarla yürütür.
E-vizite İşlemleri menüsü ile personellerinize ait sağlık raporu ve İKMH (İş Kazası ve Meslek Hastalıkları) vizite taraması yaparak verileri kaydedebilirsiniz. Onaylanmış ve arşiv raporlarınıza ulaşabilir ya da taraması tamamlanmış ancak onaylanmamış raporlarınızı otomatik olarak onaylayabilirsiniz.
Siber güvenlik dünyasında son dönemin en dikkat çekici olaylarından biri, yüz binlerce web sitesini etkileyen…
İşe girişte her çalışandan istenilen bazı belgeler söz konusudur. Bu belgeler firmalara, işçinin özelliğine ve…
İş hayatında iletişimin önemli bir bölümü e-posta, anlık mesajlaşma uygulamaları ve sosyal medya üzerinden yapılıyor.…
16.07.2024 tarihli ve 2024/04 sayılı İŞKUR Genelgesi ile 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun ek 2.…
Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) kapsamında, her belgenin bir son kullanma tarihi olduğunu biliyor muydunuz?…
OSGB’ler ile işyerleri arasında veya bireysel olarak yapılan iş sağlığı ve güvenliği (İSG) profesyoneli sözleşmelerinin…