Uzun yıllardır istihdama katkı ve işsizliğe en büyük çözümlerin başında gelen Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), iş arayanların öncelikli seçeneklerinden olmaya devam etmektedir. Özellikle pandemi döneminde ekonomik anlamda oldukça zor zamanlardan geçen vatandaşlar ve işverenler; İŞKUR’un sunduğu imkânlar ve teşvikler sayesinde bir nebze de olsa rahat nefes almaktadır. Pandemi sebebiyle yerinde başvurular yerine dijital ortamların da daha büyük önem kazandığı günümüzde, www.iskur.gov.tr internet sitesi de arama motorlarında en çok aranan başlıklardan olmuştur.
İŞKUR giriş ekranı, iş arayanlar tarafından yoğun ilgi görürken Covid-19 pandemi sürecinde Kısa Çalışma Ödeneği (KÇÖ) uygulaması nedeniyle işverenler tarafından da yoğun talep almaya başlamıştır. İŞKUR üzerinden birçok teşvik verilmekte ve iş arayan her meslekten personelin işe alımları gerçekleştirilmektedir. İŞKUR, iş arayanlar için başvuruları takip etme sürecini artık çok daha kolay bir hâle getirmiştir. Bu yazımızda İŞKUR giriş ekranı ve kayıt işlemleri ile ilgili detayları sizinle paylaşmak isteriz.
İŞKUR GİRİŞ EKRANI
Öncelikli olarak İŞKUR tarafından yapılan işe alımlara başvuru yapabilmek için kuruma kayıtlı iş arayan olunması gerekmektedir. İşverenler ve iş arayanlar için ayrı ayrı bölümlerden gerçekleştirilen İŞKUR girişi sanıldığından çok daha basit bir yapıya sahiptir. Yalnızca birkaç dakikada tamamlanabilecek bir kayıt aşamasının ardından iş arayanlar tarafından İŞKUR sisteminden açık iş ilanları sayfası aracılığıyla çalışılmak istenilen pozisyon, meslek, nitelik ve firma adı doldurularak arama işlemleri gerçekleştirilebilir.
İŞKUR GİRİŞİ NASIL YAPILIR?
İş arayan ve işverenleri sisteminde tek bir platformda toplayan İŞKUR üzerinden işe alımlar gerçekleştirilmektedir. İŞKUR’un güncel iş ilanlarının görüntülenmesi için ilk olarak İŞKUR hizmet merkezleri ya da www.iskur.gov.tr üzerinden iş arayan olarak kuruma kayıt yapılması gerekmektedir.
İŞKUR, iş arayan kayıtlarının oluşturulması için vatandaşların öz geçmiş bilgilerini sisteme yüklemesini ve ardından iş arayan kaydını aktif hâle getirmesini talep etmektedir. İş arayan kaydının aktif hâle getirilmesi için kaydını gerçekleştirecek iş arayanın cep telefonu numarasını ya da e-posta adresini sisteme kaydetmesi gerekmektedir. En az birisinin sisteme kaydedilmesi, hesap aktivasyon kodu gönderimi açısından zorunludur. İki seçenekten herhangi biri sisteme kaydedilmediği takdirde aktivasyon kodu da gönderilemeyeceğinden açılmak istenen hesap, aktif hâle getirilemeyecektir. Bu sebeple de iş arama süreci gerçekleşemeyecektir.
İŞKUR AÇIK İŞ İLANLARINA NASIL BAKILIR?
İŞKUR sisteminden www.iskur.gov.tr iş arayan girişi yaptıktan sonra açık iş ilanları sayfasına tıklayarak açık iş ilanları üzerinden başvuruda bulunmak isteyen adaylar kriter ve yetkinliklerine uygun olan ilanları görüntüleyebilirler. Kişiler, iş ilanları sayfasından kendi isteklerine göre filtreleme yapabilirler. Çalışmak istenilen şehir, pozisyon ve niteliklere göre seçimler yapabilir; dilerlerse hiçbir seçim yapmadan tüm iş ilanlarına erişim sağlayabilirler.
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü (İŞKUR) tarafından Türkiye’nin 81 ilinde faaliyet gösteren il müdürlükleri vasıtasıyla sistemde her ile ait iş ilanlarının kaydı bulunabilmektedir. Gelişen teknoloji ve dijitalleşen süreçler ile İŞKUR, istihdama katkı sağlarken işverenlerin maliyetlerinden tasarruf etmelerini sağlayacak teşviklerle onlara çözümler üretmektedir.