3238 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile koronavirüs nedeniyle zorlayıcı sebep kaynaklı kısa çalışma uygulaması kapsamında yeni başvurular 1 Aralık 2020 tarihi itibarıyla tekrar başlayacak.
Koronavirüs nedeniyle 30 Haziran tarihine kadar Kısa Çalışma Ödeneğine başvurmayan işyerleri 31 Aralık 2020 tarihine kadar İŞKUR’a E-Devlet üzerinden başvurmaları durumunda 1 Aralık 2020 tarihinden sonraki dönem için 3 ay süreye kadar Kısa Çalışma Ödeneğinden yararlanabilecekler.
30 Haziran tarihine kadar Covid-19 nedeniyle zorlayıcı sebep kaynaklı kısa çalışma başvurusunda bulunan iş yerlerinin ilave işçileri için de Kısa Çalışma Ödeneği talebinde bulunabilecek.
İŞKUR sisteminde yetkili kılınan çalışanın öncelikle E-Devlete giriş yapıp İŞKUR/Kısa çalışma ödeneği başvurusu kısmından uygulamaya giderek başvuru sürecini başlatması gerekmektedir.
1. ADIM: Bu adımda başvuru için gerekli olan bilgiler girilecektir.
- İşveren Bilgileri
- Kısa Çalışma Bilgileri
- Kısa Çalışma Uygulanacak Kişi Listesi
- Kısa Çalışma Uygulanacak İşçi Listesi Excel Dosyasını indirmek için Tıklayınız.
- Dikkat : Farklı bir Excel dosyası yüklemeye çalışırsanız başvurunuz tamamlanmayacaktır. Başvuruya başlamadan önce doldurmanız gereken işçi listesini yukardaki linkle tıklayarak indiriniz.
- Kişi listesi için xls/xlsx uzantısına sahip dosyaları yükleyebilirsiniz.
- Yükleyeceğiniz belgenin boyutu en fazla 4 MB olabilir.
- Bu adımı tamamlamak için Taahhüt metnini okuyup kabul etmeniz gerekecektir.
2. ADIM: Bu adımda çalışma süresinin azaltıldığını veya faaliyetin kısmen/tamamen durdurulduğunu ortaya koyan belgeler yüklenecektir.
Belgeler
- Resmi makamlar tarafından faaliyeti durdurulan iş yeri kapsamında ise; bu kapsamda olduğunu gösterir faaliyet belgesi, ruhsat vb. belgeler yeterli olacaktır.
- İşveren Covid-19 nedeniyle çalışanların sağlığını korumak amacıyla tedbiren kendi yönetimsel kararına istinaden iş yerinin çalışma süresinin azaltıldığını veya faaliyetin kısmen/tamamen durdurduğunu beyan ediyorsa, başvuruyu yapan şirket ise konuya ilişkin yönetim kurulu/ortaklar kurulu/yönetim kararı, şahıs ise yazılı beyanı yeterli olacaktır.
- İşveren yaşanan salgın nedeniyle satışlarının düşmesini, siparişlerinin azalmasını veya rezervasyonlarının azalmasını gerekçe olarak göstermiş ise üretimin, hizmetin ve/veya ihracatın azaldığına, siparişlerin ve/veya sözleşmelerin iptal edildiğine dair durumu ortaya koyan belgeleri koyması gerekmektedir.
- En fazla 6 adet belge yükleyebilirsiniz.
- Yükleyeceğiniz belgenin boyutu en fazla 4 MB olabilir.
- Sadece pdf veya jpg/jpeg uzantısına sahip dosyaları yükleyebilirsiniz.
Bu adımı tamamlamak için tüm belgelerinizi ekledikten sonra başvurumu tamamla butonuna basmanız gerekecektir.
3. ADIM:
- İşlem Sonu
- Bu adımda talep başvuru numaranız verilecektir.
- Başvurularınızı Hızlı Erişim -> Başvurularım bölümünden takip edebilirsiniz.