E-Bordro Nedir?
E-bordro, bordronun elektronik ortama aktarılmış şeklidir. Bordro, maaş bilgilerinin detaylı biçimde görülebildiği belgedir. Bordro içerisinde işe başlangıç tarihi, maaş ve ne kadar süredir işe devam edildiği bilgileri yer alır. Kamu çalışanları, Maliye Bakanlığı aracılığıyla özel sektör çalışanları ise şirketlerinin muhasebe departmanları üzerinden bordrolarına erişebilirler.
Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 02.07.2015 tarihli Genelgesi uyarınca Maaş Bordroları 01 Eylül 2015 tarihinden itibaren e-Bordro uygulamasına geçirilmiştir. E-Devlet sistemi üzerinden takip edilebilir ve ulaşılabilir hâle gelmiştir.
Kimler E-Bordro Alabilir?
E-bordro uygulamasından yararlanmak için çalışanın devlet memuru olması gerekir. 657 sayılı kanuna tabi devlet memurları elektronik ortamdan, e-bordro belgelerine kolaylıkla erişim sağlayabilmektedirler. 4C sigortalı çalışanlar, sözleşmeli personeller ve özel şirketlerde çalışan kişiler e-Devlet üzerinden e-Bordro uygulamasını kullanamamaktadırlar.
E-Bordro Kaç Bölümden Oluşur?
E-bordro uygulaması kamu çalışanlarına beş başlık üzerinden hizmet verilmektedir. Bunlar, 4C banka değişiklikleri, 4C tescil kayıt sorgulama, 4C aylık maaş tercihleri, aile yardım bildirimleri ve SGK tescil dokümanlarını alma başlıklarıdır.
E- Bordro Nasıl Alınır?
E-Bordro uygulamasından faydalanabilmek için yapılması gerekenlerin başında e-Devlet sistemine giriş yapmak gelmektedir. Sisteme giriş yapılmasının ardından arama kısmına Hazine ve Maliye Bakanlığı yazılıp ilgili sayfa içerinde e-Bordro hizmeti seçilmelidir. E-Bordronun alınmak istediği tarih seçeneği ile e-Bordro görüntülenebilir ve ihtiyaca göre belge elektronik ortamda kaydedilebileceği gibi yazdırma işlemiyle çıktı alınmasına da imkân tanımaktadır.
E-Bordro Ne İşe Yarar?
E-bordro, klasik bordro hizmetiyle herhangi bir farklılık göstermemektedir. Maaş bilgilerine kolaylıkla ulaşılabilen e-Bordro sistemi vesilesiyle maaş talep eden kurumlara e-bordro üzerinden edinilen bordrolar iletilebilir.