Neden Bireysel Dijital Varlık Stratejiniz Olmalı ?

Neden Bireysel Dijital Varlık Stratejiniz Olmalı ?

Neden Bireysel Dijital Varlık Stratejiniz Olmalı ?

Dijital varlık; bir şahıs veya markanın internet sitesi, sosyal medya hesapları – ki burada liste her gün genişleyerek büyüyor bir kaçını yazmak gerekirse, linkedin, xing, youtube, facebook, instagram, twitter, pinterest, google+,  quora ile listeyi burada kesiyorum yazımın devamında kaç adet sosyal medya kategorsinde platform olduğu hakkında sizi bilgilendireceğim – ve dijital varlık olarak nitelendireceğimiz son mecra ise email adresimiz.

Günümüzde şirketler için bu mecralarda yer almanın bir zorunluluk olduğunu ve bu zorunluluğun sebeplerini az çok biliyoruz. Ancak bilmediğimiz ve ya gözardı ettiğimiz  bir durum var ki dijitalde var olmak şirket için ne kadar zorunluluk haline geldi ise aslında bireysel olarak bizlerinde dijitalde var olması o kadar zorunlu! Bu cümlem sizi rahatsız ettiyse  ön yargılı olmadan okumaya devam etmenizi rica edeceğim, eğer ki rahatsız etmedi ve hatta hali hazırda dijital varlıklarınızı iyi kullandığınızı düşünüyorsanız o zaman bu yazım yaptıklarınıza destek çıkacak, belki de içinde olmadığınız diğer mecralar hakkında size yeni fikirler verecektir.

Dijital varlık bir zorunluluk dedim, diyorum, diyeceğim ve bunu sadece kişisel fikirlerimle değil aynı zamanda araştırmalarla da destekleyeceğim. Öncelikle araştırmalar sonucu ulaşılan verileri sizinle paylaşacağım sonrasında dijital varlığınızı oluşturmanız için sebeplerimi sunacağım ve bunu nasıl yapabileceğiniz hakkında giriş seviyesinde bilgiler vereceğim.

Dijital Dünya Kullanıcı İstatistikleri – Bakın Bakalım Siz Bu Rakamların Hangisine Katkı Sağlıyorsunuz.

We Are Social ve Hootsuite ‘in beraber yürüttüğü araştırmalar ile 2017 Dijital dünya verilerinin bir bölümünü sizinle paylaşıyorum. Tamına erişmek isterseniz WeAreSocial&Hootsuite 2017.

Türkiye Genel İstatistikleri

Bu grafikte 2017’de 80 milyon nüfusa sahip ülkemizin %60’nın internet kullanıcısı olduğunu ve bu kullanıcıların tamamının (48 Milyon) aynı zamanda sosyal medya kullanıcısı olduğunu görebilirsiniz.

We Are Social & Hootsuite

Tüm Dünya İçerisinde Türkiye’nin İnternet Kullanım Süresi

Grafikte’de görebileceğiniz üzere Türkiye’de günlük, Laptop/Masaüstü cihazlardan internete bağlanıp geçirilen süre ortalaması 3 saat 47 dakika ve Mobil cihazlarla internette geçirilen sürenin ortalaması 2 saat 59 dakika.

Dünya İnternet Kullanım Süreleri

Tüm Dünya İçerisinde Türkiye’nin Sosyal Medya Kullanımı

Nüfusa oranla tüm dünyada sosyal medya kullanım yüzdesi ortalama olarak %37 iken Türkiye’de bu oran %60 seviyesinde. Bu oranı ilk grafikte de görmüştük ancak burada dünyadaki konumumuzu görmek için tekrar paylaşıyorum.

Sosyal Medya Kullanım Artışı

Tüm Dünya İçerisinde Türkiye’nin Sosyal Medya Kullanımı Artışı

2016 yılına kıyasla 2017 verileri karşılaştırıldığında Türkiye’de sosyal medya kullanımı %14 büyümüş.Dünya genelinde bu oran %21.

Sosyal Medya Kullanım Artışı

Tüm Dünyaya Kıyasla Türkiye’nin Sosyal Medyada Geçirdiği Zaman

İnternette geçirilen süre aslında bize bir ipucu veriyor ancak bu istatistiğe de bakmakta yarar görüyorum. Türkiye’de sosyal medyada geçirilen zaman ortalaması 3 saat 1 dakika. Yani internette geçirdiğimiz sürenin neredeyse tamamını sosyal medyada harcıyoruz.

Sosyal Medya da Harcanan Süreler

Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Dağılımı

Grafiktende rahatlıkla görüleceği üzere internet kullanıcılarının tamamına yakını Youtube ve Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor, bu mecraları Instagram ve Twitter takip ediyor. Grafiğe kişisel yorumum Google+ pek gerçekleri yansıtmıyor gibi

Picture of Rasyotek

Rasyotek